Aktuelnosti

Bela Crkva – karneval

Mnogo godina unazad evropska štampa pisala je o varošici pod nazivom Bela Crkva gde se održava karneval i to ne bilo kakav već među najpoznatijim u Evropi, posle karnevala u Veneciji, Kanu i Monte Karlu.

Na teritoriji Srbije on je svakako najpoznatiji i najstariji jer se, sa prekidima koje su izazvali ratovi, održava od 1828. godine. Ovogodišnji karneval oficijelno je počeo sa programom šest dana ranije jer su tu različite aktivnosti: izložbe (jedna od izložbi bila je i priča o području Nere i Karaša a Gezu Farkaša – autora najvećeg broja fotografija takođe predstavljamo na Refoto sajtu), prezentacije i druge festivalske aktivnosti i kulturni programi koji su vezani za sve nacionalnosti koje na ovom prostoru žive. U subotu 23. juna dogodilo se i glavno dešavanje: Internacionalna karnevalska povorka koja je ove godine imala više od 1.000 učesnika iz šest zemalja a, za nas je bilo to iznenađenje, tu je bila i ogromna povorka bajkera koji su prošli pre povorke.

Ove godine na Belocrkvanskom karnevalu pojavila se i Refoto ekipa “naoružana” ozbiljnom fotografskom opremom i sa željom da snimi karneval na jedan malo drugačiji način. Ujedno ovo je bila i podrška ideji da se uradi prva izložba amaterskih fotografija nastalih tokom Karnevala. Uglavnom mi smo par dana ranije odabrali lokaciju, dobili dozvolu i postavili studijski stativ (za mesto su ga “prikucala” tri studijska džakčića napunjena peskom), na stativ je montiran bum nastavak, Profoto D2 1000 Ws studijski fleš i na kraju Profoto oktagon 150 cm. Na ovaj način rasveta je postavljena tako da sa visine od oko 3 m osvetljava dolazeću karnevalsku povorku koja je fotografisana Nikon D850 fotoaparatom i najvećim delom objektivom 70-200mm F2,8 jer je cilj bio snimiti nenameštene portrete učesnika.

Ono što sada preostaje jeste izbor najuspelijih fotografija i štampanje, naravno na Epson Ultrachrome štampačima. Ovo postao naš standardni način rada: rasvetlimo Profoto fleševima, snimimo Nikon fotoaparatima i štampamo Epson štampačima.

 

 

Fotografije: Milan Živković i Dijana Golubović

ReFoto

Author: ReFoto