Aktuelnosti

Beogradski mesec fotografije – četvrta nedelja

Tokom četvrte nedelje održavanja festivala Beogradski mesec fotografije, pored samostalnih i grupnih izložbi, u programu su i predavanja i radionice.

Izložba: Totes les cares del mon

Autor: Hector Rueda

Otvaranje izložbe:  17. April 2017.

Mesto održavanja: Meduza

Trajanje izložbe do: 01.05.2017.

Izložba: Icons of Motion

Autor: Sabine Hauswirth

Mesto održavanja: Radisson Blu Old Mill Hotel

Otvaranje izložbe: 18. april 2017. u 17 i 30h

Trajanje izložbe do: 02.05.2017

Težeći za transdisciplinarnom saradnjom zasnovanom na razmeni, koja ide izvan granica žanra, fotografkinja Sabine Hauswirth portretiše protagoniste savremenog performansa i kulturne scene preko krovova Beča.

Icons of Motion“ je naslov serije forografija savremene scene performansa u Beču i prikazuje kulturne aktere na bečkim krovovima. Snimci otkrivaju pojedince koji sami sebi postavljaju pozornicu, dopuštajući da istovremeno nastanu ikone umetnosti.

Baš kao što krovni pejzaži predstavljaju znak i potpis svojim siluetama, ekspresivna lica protagonista i njihov samosvesni mir odražavaju kreativne elemente grada. Izgradnja i arhitektura svake zgrade je je idiosinkratični element u specifičnoj silueti Beča, individualna kao što su tela ljudi. Krovovi pružaju uvid i perspektive za vizuelni ugao foto-aparata, predstavljajući pojedince kao znamenitost od vitalnog značaja. Beograd je, kao i Beč, živopisna metropola koja raste, a među njihovim umetničkim scenama uveliko postoji razmena. “Ikone pokreta” bile su deo meseca fotografije (“Monat der Fotografie”) u Beču u novembru 2016. Internacionalno prepoznata umetnica Sabine Hauswirth premijerno predstavlja svoje radove u Beogradu.

Biografija: Sabine Hauswirth, rođena 1963 u Beču je internacionalno aktivna fotografkinja, čiji su radovi predstavljeni u muzejskim i privatnim zbirkama. Njen umetnički portfolio sadrži višeslojne portrete izuzetnih ličnosti. Između ostalih, Sabine Hauswirth portretisala je druge umetnike kao što su David Bowie, Mario Vargas Llosa, Dennis Hopper, Christian Ludwig Attersee, Friederike Mayröcker, Harri Stojka, Jude Law, Hermann Nitsch, Nicholas Ofcarek ili Christine Nöstlinger.

Sabine Hauswirth živi i radi u Beču.

Izložba: Baggage

Autor: Luka Klikovac

Mesto održavanja: Dom Omladine Beograd

Otvaranje izložbe: 18. april 2017. u 19h

Trajanje izložbe do: 30.04.2017

 U kultnom filmu Mikelanđela Antonionija Uvećanje glavni junak, modni fotograf,  igrom slučaja je fotografisao ljubavni par u parku. Zainteresovanost žene za film i njen pokušaj da dođe do njega podstakao ga je da istraži snimljeni prizor. Postepenim uvećavanjem klasična crno-bela fotografija dokumentarnog karaktera postala je nesavršena, zrnasta struktura, dok je svakidašnja, pomalo idilična scena prešla u bizarnost jer se iza prve slike krila druga  ‒ slika ubistva. Šta se krije iza ‒  to je pitanje koje može da se veže za svaku fotografsku sliku. Nastala u mračnoj, tajanstvenoj kutiji, fotografija je zbog naše vekovne težnje da verno uhvatimo sliku iz prirode dobila status ogledalne slike. U toj u svojoj nametnutoj i prividnoj realnosti ona nam ostavlja prostor za različita tumačenja, destrukcije i dekonstrukcije, za stvaranje jedne ili više situacija i priča ispod te primarne slike koja nam je data. Serija fotografija i rendgenskih snimaka pod nazivom Prtljag predstavlja poslednji deo trilogije Luke Klikovca. U prvom delu Memento autor se kroz fotografije sterilne, bolničke atmosfere mladih osoba na stolu za obdukciju bavio analizom života, smrti, vremenom, našom gotovo bezuspešnom borbom s njim, kao i samom fotografijom koja nas konstantno podseća na prolaznost i kraj. Nasuprot tome, u Ogledalu se  prikazima istih ličnosti, samo u mrtvačkim sanducima i s određenim kostimima i rekvizitima, fokusirao na neostvarene želje, fantazije i nametnute ideale, lažnu samoprezentaciju u društvu neprekidne proizvodnje i potrošnje tehnoloških slika, ukratko, na ono ka čemu tokom života svi manje-više stremimo, a što s njegovim prestankom postaje potpuno nebitno. Priča se nastavlja, ujedno i završava,  projektom Prtljag koji je smešten između pomenutih ciklusa i predstavlja potencijalnu realnost. Isti akteri snimljeni su noću u različitim eksterijerima i enterijerima gotovo nadrealne, napete i jezive atmosfere. Hladnog, udaljenog  pogleda, poput poslednjih ljudi na Zemlji, prikazani su s koferima i torbama u iščekivanju radnje koja tek treba da se desi. Ko su? Šta ili koga čekaju? Gde idu? Ovo nisu jedina pitanja koja se ovde nameću, već je tu i ono možda važnije: “Šta nose u prtljazima?” Zbog prisustva tenzije, filmske strukture, Luka Klikovac je ovde, mnogo više nego u prethodna dva ciklusa, zauzeo poziciju filmskog režisera koji apsolutno ništa ne prepušta slučaju: od odabira lokacija, izgleda protagonista, preko osvetljenja, snimanja do same prezentacije u galerijskom prostoru. Istovremeno je otišao dalje uvođenjem prosvetljenih rendgenskih snimaka koji posmatračima upravo otkrivaju misteriju sadržaja samog prtljaga. Po ustaljenim shvatanjima u fotografiji, negativ ili film sakriva jer nam daje obrise predmeta, ljudi i situacija, a pozitiv ili sama slika je ta koja otkriva. Ovde zatičemo suprotnost. Fotografija ili pozitiv je upravo ta koja skriva, a rendgenski snimak nam otkriva misteriju sadržaja kofera i torbi, uvodeći tako nove situacije i sadržaje u priče. Na ovaj način je problematika realnosti i autentičnosti fotografije  dobila jedan novi, netipičan pristup. Delujući na principu okidača i izmeštanja klasične percepcije posmatrača Trilogija, pa samim time i Prtljag Luke Klikovca, jeste kritika ironije, apsurdnosti, bizarnosti savremenog društva, naših shvatanja sveta, vremena i stvarnosti, koja se prepliće s analizom i preispitivanjem same fotografije i naše percepcije.

                                                                                    Mr Jelena Matić

 Grupna izložba: Fabrika fotografa

Mesto održavanja: Galerija Božidarac

Otvaranje izložbe: 18. april 2017. u 19h

Trajanje izložbe do: 30.04.2017

Temelji Fabrike fotografa postavljeni su u oktobru 2013.godine, ubrzo smo digli krov I krenuli sa radom svakog vikenda.  Od tada se širimo lagano, preko hiljadu fabrikanata smo pustili u pogon. Mnogi su promenili zanimanje, neki upisali fotografiju na akademiji, a neki već godinama dolaze I želja za novim saznanjima ne jenjava.

“Fabrika” Endija Vorhola nam je bila zvezda vodilja, povod I njenog osnivanja je okupljanje kreativnih ljudi u zdravoj i inspirativnoj atmosferi, u cilju uzajamnog unapredjivanja i produktivnosti. Za razliku od Vorholove “Fabrike”, polaznici “Fabrike fotografa” su uglavnom neafirmisani, a i osnivača niko nije pokusao da ubije.  Jos uvek.

Na izložbi “Fabrika fotografa” predstavlja  se 12 fabrikanata:

Gordana Belić- Bežanija, od očaja do sjaja

Olivera Bojadžić- EU

Ivan Damjanović- Američki san

Jelena Duvnjak- Priče sa reke

Biljana Đurić- Mir

Ana Jovanović- Moj stidentski zivot

Marija Milošević- Prvi portret

Milica Rašković- Anksioznost- Move outside the box

Marija Stepanović- Beograd u Vodi

Marija Trkulja- Sneško

Žana Šišić- Na putu do…

Fabrikante oblikuje Aleksandra Popović

Izložba: East to East

Autor: Klavdij Sluban

Mesto održavanja: Institut francais de Serbie

Otvaranje izložbe: 18. april 2017. u 19h

Trajanje izložbe do: 20.04.2017 

Fotograf Klavdij Sluban potiče iz jedne polovine odvojene Evrope, naviknut je na zabrane i rešetke. Poželeo je i da podučava fotografiju u zatvoru. Ovom knjigom posećuje Istok, bivši manastir. (…) Manje je u pitanju putovanje ka Istoku posmatran kao prošlo vreme, a više kao upad fotografa u budućnost, kopanje rupe u njenom zidu. Fotograf posećuje Istok u svojstvu hodočasnika koji ispituje proročanstvo. Odgovori mu se javljaju kao vizije u sred isparenja i dima. Istok je budućnost u pometnji. (…) Eri de Luka

Rođen u Parizu 1963. godine od roditelja Slovenaca, Klavdij Sluban dobitnik je EPAP nagrade (European Publishers Award for Photography) 2009, i njegova knjiga Transsibériades objavljena je simultano na šest jezika u šest evropskih zemalja. Laureat je i nagrade Leica (2004) kao i nagrade Niépce (2000).

Slubanovo delo je veoma lično, koherentno i oštro, što ga čini jednim od najznačajnijih autorskih fotografa njegove generacije. Njegova fotografska putovanja, često povezana sa književnim delima, povezana su aktuelnim zbivanjima. Crno more, Karibi, Balkan, Rusija, Kina, Centralna Amerika, ostrva Kergelen na Antarktiku … mogu da se protumače kao susret trenutne stvarnosti i unutrašnjeg osećaja fotografa dromomana. Duboke crne površine i siluete u kontralihtu daju njegovom delu čistotu i jasnoću oslobođenu svake didaktičnosti ili egzotike.

Od 1995. Klavdij Sluban fotografiše maloletnike u zatvorima gde priređuje i radionice fotografije. Uz podršku Anrija Kartije-Bresona, Marka Ribua i Vilijama Klajna, radi u zatvorima u Francuskoj, disciplinskim logorima u istočnoj Evropi, u bivšoj Jugoslaviji (Sloveniji) i Srbiji (Kruševcu i Valjevu), u bivšem Sovjetskom savezu (Ukrajini, Gruziji, Moldaviji, Letoniji, Rusiji) kao i u centralnoj Americi i Brazilu. Upoznat je sa zatvorskim prostorima i druži se sa zatočenicima, te u svojim delima govori o problemu zatvorenog prostora i skučenog horizonta.

Slubanove fotografije su prisutne u velikim izložbenim prostorima, u Muzeju fotografije u Helsinkiju, Muzeju lepih umetnosti u Kantonu, Metropoliten muzeju fotografije u Tokiju, u Teksas muzeju u SAD, na Susretima u Arlu, u Evropskoj kući fotografije kao i u Centru Pompidu/Boburu u Parizu. Godine 2013. priređena je njegova retrospektiva u muzeju Niepce u Francuskoj a 2015/16 dobitnik je rezidencijalnog boravka Villa Kujoyama u Kiotu (Japan).

Objavio je mnoga dela a član je i brojnih francuskih i međunarodnih žirija fotografije.

Francuski institut u Srbiji priredio je 2003. godine izložbu njegovih dela u Beogradu.

  

RADIONICE

Mesto održavanja: Nova Akademija Umetnosti

Vreme Javni čas / Kritičke radionice

održavanja: 18. April 2017 od 15 00 – 17 00h

                         19. April 2017 od 15 00 – 17 00h

Studio – Praktičan rad

Vreme održavanja: 18. April 2017 od 17 00 – 19 00h

Izložba: The Good Wife

Autor: Deyan Clement

Mesto održavanja: Galerija umetničkog centra univerzitetske biblioteke Svetozar Marković

Otvaranje izložbe: 19. april 2017. u 19h

Trajanje izložbe do: 13.05.2017 

The good wife, je obuhvatan, multimedijalni projekat započet 2015. godine serijom auto-portreta uz pomoć kojih autor preispituje ulogu koja se priželjkuje za ženu u savremenom društvu, gde ovo ’savremeno’ postoji mnogo više kao lingvistička zavesa, iza koje svakodnevno posmatramo potpuno suprotne predstave i nakane partrijarhata da očuva svoje položaje i dominaciju.

Ironičnim pristupom autor koristeći svoje telo i rekvizite, performativno obesmišljava ideje o ’dobroj ženi’, poigravajući se sa učestalim stereotipima, od onih najklasičnijih, dobra majka ili hrišćanka, do popravljačice cveća i kraljice kuhinje. Clement svoje junakinje lišava identiteta, one su statične, zaleđene i ’pristojno upakovane’ skulpture, savršeni ukrasi za vaš dom. Ovo pitanje moglo bi se generalizovati do te mere da nas suoči sa još shizofrenijim, zašto je loše loše a dobro dobro, i kakvim se kriterijumima dolazi do te polarizacije. Ili ako žena ima pravo na izbor, zašto nema pravo na sopstveni izbor, i sl.

Kako pronaći balans u nepomirljivim pozicijama, one koje mi je društvo dodelilo i one koju sam sama izabrala, dakako je pitanje koje se provlači u nastavku projekta, gde se akcenat premešta fotografijom u predložene stvarnosti određene žene i poziva nas da postanemo saučesnici u njenim realnostima ’gledajući njenim očima’.

Retradicionalizacija je sve češća pojava i u mnogo većim i razvijenijim kulturama od one u kojoj mi živimo, ali ono što je zagonetno za Clementa, jeste primetan fenomen mitologizacije i izmaštavanja tradicija kada se retradicionalizacija prodaje kao politika; u mejnstrim medijima slušamo žene koje se bore protiv žena zahvaljujući kojima su dobile pravo da se bore na mejnstrim medijima protiv bilo čega; čest sukob onoga što se lobira i načina na koji lobista živi; užasavajuća statistika koja svake godine beleži obaranje prethodnog rekorda u nasilju nad ženama, od psihološkog do nasilja sa smrtnim ishodom; sve to su pokretači ovog projekta i otuda izbor ironije kao najvažnijeg oružja za otpor.

Za autora je najvažnije stvoriti filosofski zadatak, ne povod za debatovanje ili građenje – nadograđivanje stava, per se, već povod da mislimo, da se pitamo, da analiziramo i sebe i svet oko sebe kroz ovu umetničku ideju.

Izložba: Genius Loci

Autor: Milica Nikolić

Mesto održavanja: Kula Gardoš

Otvaranje izložbe: 19. april 2017. u 19h

Trajanje izložbe do: 29.04.2017

Izložba fotografija i instalacije – Genius Loci, nastala je kao rezultat proučavanja kombinacije analogne fotografije, digitalnog printa i reciklaže. Analogni printovi kolor fotografija okružuju multimedijalnu instalaciju načinjenu od recikliranog papira, fotografije i raznih organskih odpadaka nađenih na obali Dunava, kao sto su suvo granje, lišće, perje, bambus. Tehnikom ručno recikliranog novinskog papira, razne misli, stavovi, informacije odštampane u njima su istopljne i samlevene u pulpu kojoj je unešena čista iskonska ideja – seme.

Papir sa semenjem je sa jasnom namerom okarakterisan motivom preminule ptice tokom zime. Time se odaje počast svim tim divnim bićima koja su živela i žive u staništima vekovima unazad još iz doba Skordisaca koji su među prvim narodima naselili donje obale Dunava. Skrivene bele paperjaste konture ptice, na centralnoj instalaciji izložbe, iz koje buja život zasejanih biljaka podunavskog predela predstavljaju bardo ili među- stanje smrti i ponovnog rođenja po drevnom tibetanskom verovanju. Ovaj pojam ne mora nužno da bude shvaćen kao spiritualan već kao period blokada prouzrokovane ne samo negativnim već i meditativnim stanjem duha. Taj duboki mir je tražen u šumi i kanalima Velikog ratnog ostrva, obalama Dunava i uskim sokacima Zemuna čiji kadrovi okružuju tu zaleđenu ali probuđenu dušu životinje kao njeni zaštitinici tokom njenog preobržavanja. Duhovni zaštitnici mesta, Genius Loci (lat.), danas više definisana kao karakteristična atmosfera prostora je sakrivena u motivima na fotografijama koji ostalja slobodu posmatraču da ih oseti, poštuje i pronađe na tim mestima. Sam čin zalivanja fotografije u instalaciji i vreme pre početka klijanja samih biljaka predstavlja fazu drugog bardo-a i vremena kada se usnulo semenje budi kao iz lucidnog sna, sa svesnom namerom ka svom postanju. Nakon putovanja njihovih energija, iz fotografije niču klice, probijaju se kroz štampane slojeve pulpe razgrađujući sliku kraja, tj zamrznute ptice. Svi smo pozvani da učestvujemo u tom procesu bilo posmatrajući ili podstičući kruženje čiste energije zalivanjem izdanaka dok tragamo za nekim svojim genius-ima.

Edvard Munk je u svojoj svesci “Drvo znanja u dobru i u zlu” naveo:  “Iz mog trulog tela cveće će nići – i ja cu u njima biti  – večnost.”

 

Predavanje na temu: Lična fotografija kroz objektiv autorskog prava i prava na privatnost

Predavanje vodi: Marko Popović, BDK Advokati

Mesto održavanja: UK Parobrod

Vreme: 19. april 2017 od 19 i 30 do 21 i 30h

Master Class: Nevidljivi vizuelni efekti na filmu

Nikola Vučenović

Mesto održavanja: Jugoslovenska kinoteka

Vreme: 19. april 2017 od 19 i 30

 

Grupna izložba: Through the Pharmacy

Mesto održavanja: Farmaceutski fakultet Univerziteta u Beogradu

Otvaranje izložbe: 20. april 2017. u 17h

Trajanje izložbe do: 30.04.2017

Grupna izložba: Na tragu svetlosti

Autori: Foto savez Srbije

Mesto održavanja: Galerija 73

Otvaranje izložbe: 20. april 2017. u 19h

Trajanje izložbe do: 02.05.2017.

NA TRAGU SVETLOSTI je tradicionalna izložba Foto saveza Srbije nagrađenih fotografija iz prethodne godine. Svečano otvaranje ove 11-te po redu izložbe je zakazano za četvrtak 20. aprila od 19 časova u Galeriji ’73 (Požeška 83a, Banovo Brdo). Izložba će biti otvorena do 2. maja 2017. godine.

U Mesecu fotografije u Beogradu Galerija ’73 i Foto savez Srbije uspešno nastavljaju saradnju u vidu organizovanja prolećne, tradicionalne izložbe fotografija „Na tragu svetlosti“.

Izložbom fotografija „Na tragu svetlosti“ Foto savez Srbije prezentuje najnovija ostvarenja svojih najuspešnijih autora, u vidu godišnje smotre, pre svega, amaterskog fotografskog stvaralaštva radi afirmacije fotografije i njenih autora. Selektovane su sve fotografije koje su tokom prethodne 2016. godine nagrađivane na izložbama najvišeg ranga u zemlji i inostranstvu. Ovom prilikom digitalna zbirka savremenih radova FSS proširena je za nove radova od oko 50 autora.

Za izložbu „Na tragu svetlosti“ slobodno se može reći da je to izložba nad izložbama u Srbiji. Zato što je tu reč o predstavljanju najboljih fotografija isto toliko fotografa iz Srbije koji su osvojili zlatne, srebrne i broznane medalje na najznačajnijim domaćim foto konkursima prvog ranga, kao i na međunarodnim izložbama širom sveta, a pre svega pod patronatom FIAP-a (Međunarodne organizacije umetničkih fotografa).

Ovogodišnji kvalitetni katalog, kao i prethodnih godina, ima će  spisak svih radova i reprodukciju po jednog rada od zastupljenog autora.

Za izlaganje u Galeriji ’73 takođe je predviđeno da svaki autor bude zastupljen sa po jednim radom, sa namerom da se publici na najbolji način prezentuju savremena ostvarenja članova FSS. Izložene fotografije su kvalitetno izrađene i adekvatno opremljene za postavku, kao što je bilo i prethodnih godina od kada se u prolećnom terminu u Galeriji ’73 predstavljaju nagrađeni radovi članova Foto saveza Srbije.

Izložbe „Na tragu svetlosti“ održavaju se od 2007. godine i ovogodišnja je JEDANESTA u nizu.

Izložba: Waiting

Autor: Aleksandra Leković

Mesto održavanja: Galerija RTS

Otvaranje izložbe: 20. april 2017. u 19h

Trajanje izložbe do: 02.05.2017.

Fotografije iz prihvatilišta za beskućnike u Beogradu beleže vreme i prostor u kom štićenici različitog životnog doba, psihičkog i fizičkog stanja, čekaju nešto. Da budu smešteni u dom za stare, da dođe vreme za ručak, kafu, cigaretu… da odu dalje. Životni tok, kakav uobičajeno poznajemo, ovde ne postoji, jer ovi ljudi nisu deo sistema. Kao vizija, lebde u prostoru fotografije, nemarni/nesvesni posmatračkog oka kamere koje potvrđuje njihovo odsustvo iz  sistema vrednosti oko njih.

Autori: Sofija Crnjanski i Martina Petrović

Mesto održavanja: Umetnički prostor U10

Otvaranje izložbe: 20. april 2017. u 19h

Trajanje izložbe do: 06.05.2017.

Fotografija dodeljuje svakom momentu karakter misterije, renderujući stvarnost koja  uvek sakriva više nego što otkriva. – Suzan Sontag. Posmatrajući fotografiju kao stvaranje duplikata sveta koji je uvek dramatičniji od realnosti, proizvele smo setove fotografija koje predstavljaju dokaze našeg svakodnevnog postojanja. Koristeći moć fotografije beležile smo nestajanje postojeće realnosti, pri tom je ne objašnjavajući. Ovi setovi fotografija pozivaju posmatrača da izvede sopstvene zaključke i spekulacije. Oni otvaraju pogled u svet fantazije sakriven u svakodnevnim, prolaznim, skoro neprimetnim stvarima, otkrivajući pogled u realnost koja se može činiti  podnošljivom. U ovom radu smo se bavile ispitivanjem granica fotografije, njenom pojavnošću i suštinom, kao i mogućnošću da zabeleži i ovekoveči neuhvatljivo i nestajuće. Istražujući karakteristike sećanja koje se lako izmeni i izobliči, s jedne strane smo dovodile u pitanje sposobnost fotografije da čini dokaz prošlog trenutka, a sa druge ispitivale odnos analognog i digitalnog i njihovo preplitanje u svetu umetnosti.

Radionica: Organizacija i snimanje profesionalnog modnog editorijala

Radionicu vodi Saja Stefanović

Vreme: 20. April 2017 u 13 00 – 17 00h

Mesto: Orange Studio

Izložba: UDRUŽENJE UMETNIKA ŽELEZNICA SRBIJE

Autori: Jelica Milentijević, Duško Vukić, Nenad Borojević

Mesto održavanja: Glavna železnička stanica

Otvaranje izložbe: 21. april 2017. u 19h

Trajanje izložbe do: 24.04.2017.

Izložba: Music is Not Dead

Autor: Aleksandar Zec

Mesto održavanja: Nešović Fine Art

Otvaranje izložbe: 22. april 2017. u 19h

Trajanje izložbe do: 30.04.2017

 

Aleksandar Zec je rođen 11.05.1972.godine. Fotografijom se bavi od pojave prvih digitalnih fotoapa­rata. Pored fotografije aktivno i snima i producira video spotove i kratke dokumentarne muzičke filmove. Svaka njegova fotografija predstavlja njegov lični kontakt sa osobom slikanom u trenutku emocije i komunikacije sa publikom i on pokušava da sačuva taj trenutak za istoriju rok scene. Takođe Zec pored fo­tografije čuva i audio video zapise svih događaja tako da ga sve to zajedno čini umetnikom-arhivarom koji daje svoj doprinos muzici zbog koje sve to tako pre­dano i radi.

Foto radionica / Praktičan rad sa decom

Mesto održavanja: Fabrika fotografa

Vreme: 22. april 2017 od 14 00 – 15 00h

Foto radionica / Praktičan rad sa starijim sugrađanima

Mesto održavanja: Fabrika fotografa

Vreme: 23. april 2017 od 14 00 – 15 00h

 

Grupna izložba

Mesto održavanja: Pokret concept Store

Otvaranje izložbe: 22. april 2017. u 16h

Trajanje izložbe do: 22.05.2017

 

Radionica: Out of box

Radionicu vodi: Marija Konjikušić

Mesto održavanja: Kafič Kula

Vreme: Svake subote do 28. Maja 2017, od 12 00 – 14 00h

 

 

 

 

ReFoto

Author: ReFoto