Aktuelnosti

Beogradski mesec fotografije – treća nedelja programa

U trećoj nedelji održavanja festivala Beogradski mesec fotografije, pored samostalnih i grupnih izložbi, u programu su i  predavanja.

 

Grupna izložba

Radionica “Geometrija na fotografiji” kojom rukovodi dr Biljana Jović

Otvaranje izložbe:  10 April 2017 u 17h

Mesto održavanja: Restroran TРИ – bašta

Trajanje izložbe do: 30.04.2017.

 

Izložba: I am KATSIKAS

Autor: Ana Jimenez

Mesto održavanja: Bartselona

Otvaranje izložbe: 10 april 2017. u 19h

Trajanje izložbe do: 22.04.2017

 

Društveni problemi sa kojima se suočavamo u ovom 21. veku prevazilaze političke granice i počinju da zadiru u moralne granice, govoreći o tome koliko košta život jedne osobe ili jednog naroda, u zavisnosti od političke stabilnosti. Govorim o hiljadama ljudi koji napuštaju svoje domove, običaje i sećanja i kreću na dugo putovanje prepuno strahova, nesigurnosti i potkupljivanja kako bi dosegli do ničije zemlje, gde njihove nade udaraju u blindirane pogranične zidove zvane Evropa. Njihova krajnja sudbina je da završe zatočeni u limbu lišenog vremena i privilegija, nazvanom izbeglički kamp, odakle ih premeštaju u „osnažene“ oblasti, u iščekivanju nove „budućnosti“, gde su primorani da se nasele u „prihvatnim“ centrima (novi kampovi ili prelazna skloništa) izvan Atine.

Kako bih skrenula pažnju na ovaj problem, napravila sam seriju crno-belih fotomontaža od slika onih koji su najranjiviji u ovim nehumanim uslovima, dajući im vodeću ulogu, dok je pozadina belo platno sa dozom surove realnosti u kojoj trenutno žive.

Izložba: UDRUŽENJE UMETNIKA ŽELEZNICA SRBIJE

Autori: Smiljana Božić i Branislav Brkljačić

Mesto održavanja: Glavna železnička stanica

Otvaranje izložbe: 10 april 2017. u 19h

Trajanje izložbe do: 14.04.2017.

Izložba: SERIJE – Kustos Dragan Pavlović

Autori: Studentska izložba

Mesto održavanja: UK Parobrod

Otvaranje izložbe: 10 april 2017. u 19h

Trajanje izložbe do: 23.4.2017.

Izložba: Along the trails of nameless – Stazama bezimenih

Autor: Kamerades

Mesto održavanja: KC Grad

Otvaranje izložbe: 05 april 2017. u 20h

Trajanje izložbe do: 16.04.2017.

U svom novom izveštaju, UNHCR – Agencija UN za izbeglice detaljno opisuje uticaj sve snažnijih ograničavanja kretanja izbeglica i migranata na granicama ka Evropi i unutar nje u 2016. godini. Izveštaj pokazuje da ljudi nastavljaju da se kreću, ali da se odlučuju na sve raznovrsnije i opasnije puteve, često se oslanjajući na krijumčare zbog odsustva zakonitih načina da stignu do Evrope.

Prema studiji UNHCR-a, pogranične službe u Evropi uključujući i u Bugarskoj, Hrvatskoj, Grčkoj, Mađarskoj, Srbiji, Španiji i BJR Makedoniji su navodno sa svojih granica vratile desetine hiljada ljudi. Prijavljen je i veliki broj slučajeva navodnog nasilja i zlostavljanja u pokušaju da se spreči dalji ulazak.

Dok se izbeglička kriza nastavlja sa neizvesnim ishodom, Kamerades kolektiv dokumentuje deo ovog putovanja kroz balkanske zemlje, fotografisuci haos na granicama i lica ljudi zeljnih dostojanstva, koji dozivaju u pomoć, želeći samo da budu tretirani kao ljudska bića.

Kamerades je fotografski kolektiv osnovan od strane šest dokumentarnih fotografa iz Srbije. Članovi kolektiva dele misiju dokumentovanja stvarnosti i širenja svesti o socijalnim pitanjima na Balkanu. Njihov rad se zasniva na tradicionalnom pripovedanju, uz poštovanje najviših vizuelnih, etičkih i narativnih standarda u dokumentarnoj fotografiji. Članovi Kameradesa koriste fotografiju kao jezik vizuelne komunicije kreirajuci neiskrivljenu sliku stvarnosti kroz dubinske reportaže. Svaki fotograf ima svoj stil i oblast interesovanja, dok su svi povezani strascu za istinom, humanoscu i fotografijom.

 

 

 

Izložba: Non finito

Autor: Svetlana Volić

Mesto održavanja: Zadužbina Ilije M. Kolarca

Otvaranje izložbe: 11 april 2017. u 19h

Trajanje izložbe do: 26.04.2017.

 

Ciklus fotografija nastao je tokom putovanja vozom na relaciji Beograd (Srbija) i Zidani most (Slovenija). Odabrani prizor na fotografijama je isti, krupni kadar paralelnog železničkog koloseka, viđenog kroz prozor voza u pokretu.

 

Izbor voza za prevozno sredstvo po bivšim jugoslovenskim državama svakako nije najbrži način da se stigne iz tačke A u tačku B, međutim takvo putovanje putniku daruje nešto dragoceno – vreme, kojeg je sve manje u savremenom svetu. Dobijeni period dokolice omogućava drugačiju, nenaviknutu i dublju percepciju vremena i prostora, kako spoljašnjeg tako unutrašnjeg, a sam proces tranzita otvara polje za kontemplaciju na simboličkom nivou u okviru relacija: početak-kraj, prošlost-budućnost, život-smrt. Kada pažljivo kroz kameru gledate u nešto što se pretpostavlja kao poznato, ili usvojeno na nivou klišea, taj pažljivi pogled prizor može transformisati u nešto nepoznato. Krupni kadrovi u sebi sadrže začudnost u kojem inače nezapaženo i banalno postaje naglašeno i neobično.

 

Svaki pritisak na okidač kamere predstavljao je meditativni proces u trajanju od nekoliko sekundi, u prostoru između jednog udisaja i izdisaja, u kojem se putem podešenih parametara na kameri sažima sekvenca pokreta dužine 10-20m. Dobijena slika tako u sebi sadrži određeni komprimovani zapis trajanja i kretanja kroz prostor. Snimak leži negde između mesta i vremena u trenutku snimanja i moje sopstvene mentalne slike ili projekcije koja je proizvod tog vremena, a kamera postaje rezonantno polje u kojem se definiše ta realnost između spoljašnjeg i unutrašnjeg sveta.

 

 

 

 

 

Izložba: Nešto je puklo u meni – Vođenje kroz izložbu

Autor: Marija Janković sa Autonomnim ženskim centrom

Mesto održavanja: Galerija umetničkog centra univerzitetske biblioteke Svetozar Marković

Otvaranje: 11 april 2017. u 17h

Predavanje: Postprodukcijska manipulacija u komercijalnoj fotografiji

Autor: Sanja Stefanović

Mesto održavanja: UK Parobrod

Vreme: 13 april 2017. u 19:30 do 21:30h

Tema predavanja:

-koji su mehanizmi  obrade fotografije za potrebe odredjenog trzista, ili ciljne grupe.

-Kako su socijalne mreze postavile nove standarde obrade fotografije, kao i njene uloge na istim.

-Photoshop ili drugi programi za obradu fotografija u komercijalne svrhe.

– do koje mere je postprodukcija spremna da ode kako bi poslala sto direktniju poruku potencijalnom kupcu?

-Koliko su ljudi spremni da veruju komercijalnoj fotografiji?

 

 Radionica: Organizacija i snimanje profesionalnog modnog editorijala

Izložba: UDRUŽENJE UMETNIKA ŽELEZNICA SRBIJE

Autori: Katarina Ristić i Aleksandar Pfićer

Mesto održavanja: Glavna železnička stanica

Otvaranje izložbe: 15 april 2017. u 18h

Trajanje izložbe do: 20.04.2017.

 

 

ReFoto

Author: ReFoto