Dešavanja

FADIL ŠARKI

© Fadil Šarki, ”Pariz”

Kroz gužve Pariza

Na izložbi Fadila Šarkija, u ”Galeriji 73” u Beogradu, prikazan je izbor fotografija koje je Fadil napravio u Parizu, oktobra 2010. i marta 2011. godine

Izraženim osećajem za likovnost, ali i budnim okom wholesale Cleveland Browns jerseys koje primećuje svakojake životne situacije, Fadil nam u isto vreme prikazuje i dinamičan život grada i svoje lične impresije Parizom.
Ono što čak i na prvi pogled ostavlja jak utisak­ Жаком jeste njegova velika zaljubljenost u likovnost: površine, wholesale MLB jerseys linije, formu. Gotovo svaka foto­gra­fija je, bez obzira na motiv, plod prethodnog razmišljanja o likovnom uređenju kadra. Lako ga je zamisliti kako traži mesta, uglove koji su idealna ”pozornica” za neko dešavanje, da bi potom tu čekao ljude da svojom pojavom upotpu­ne njegovu zamisao.
U tom smislu, ljudi na njegovim fotografijama ne deluju ”ulovljeno” već kao statisti kojima je naredio da stanu na određeno mesto jer baš na tom mestu na najbolji način upotpunjuju impozantne arhitektonske slike. Potrebno je vrlo oštro oko koje može primetiti te ”pozornice”, a potom i veliko strpljenje da se na tom mestu sačeka idealan trenutak, prava figura, refleks, senka… Zaljubljenici u ovu vrstu ulične fotografije svakako će moći da se podsete koliko te sposobnosti doprinose kvalitetu fotografija. Nestrpljenje, brzina fotografisanja koju na neki način provocira digitalna fotografija, mač je sa dve oštrice, jer iako nam omogućava da brzo reagujemo, nekada dovodi do toga da premalo pažnje posvetimo nekoj lokaciji.
Pored brižljivo komponovanih fotografija, Fadil prikazuje i jedan drugačiji pristup, a reč je o brzom reagovanju na zanimljive, uglavnom šaljive trenutke: dete koje na fontani stavlja prst na nepristojno mesto jednoj od tri ženske figure; pas koji prekida ljubavni zagrljaj mladog para itd. Te fotografije pokazuju da autor nije samo fotograf arhitekture sa siluetama, već istinski posmatra život oko sebe, i spreman je brzo da odreaguje ukoliko primeti zanimljive situacije.
Međutim, teleobjektiv, koji deo mu je omogućio da sa strane posmatra i beleži razne scene, neminovno zrači udaljenošću od fotografisanog. Pomalo ironično, ali iako nam omogućava da ”priđemo”, daljina je opet očigledna. U tom smislu, verujem da bi zanimljivi i šaljivi trenuci, na koje Fadil očigledno ume brzo da odreaguje, bili još bolji kada bi ih snimio iz neposredne blizine.
Jedna od fotografija, koju sam jasno zapamtio­, jeste scena stubova na pruge, dugačkih senki. U desnom kraju fotografije dete protrčava kao da ne želi da pokvari tako lepu fotografiju. Međutim, onda primetite da je njegova kapa takođe na pruge, što savršeno odgovara Courier ostatku Wholesale Miami Dolphins Jerseys scene, i tako on zapravo postaje esencija Alicia slike, element bez koga bi Hacked ona bila samo slika nekih stubova, ništa više.
Ono što mi se nije potpuno svidelo na postavci izložbe, jesu dve-tri male grupe sličnih fotografija koje su na izložbi postavljene jedna pored wholesale NFL jerseys druge. Tri ili četiri fotografije sa psima, tri fotografije stolova nekog kafića, nekoliko foto­grafija širokih scena s ljudima. Kada se tako postave, deluje kao da se autor nije mogao odlu­čiti za najbolju, jer su nedovoljno različite, a to uvek kvari utisak kvaliteta. Bolje je odabrati jednu, a ostale izbaciti, ili izabrati jasniju celinu.
Glavni utisak je, međutim, vrlo pozitivan, najpre zbog fascinantnih scena kojima Fadil majstorski ”diriguje”.

 

  • !function(d,s,id){var js,fjs=d.getElementsByTagName(s)[0],p=/^http:/.test(d.location)?’http’:’https’;if(!d.getElementById(id)){js=d.createElement(s);js.id=id;js.src=p+’://platform.twitter.com/widgets.js’;fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}}(document, ‘script’, ‘twitter-wjs’);
  • lang: en_US