Aktuelnosti

Filmovi Roberta Adanta

Filmforum SKC

Nedelja, 14.maj u 18h

Velika sala SKC

Filmovi Roberta Adanta

Organizacija: Logic Art Space

Kao režiser, Robert Adanto je usmeren ka istraživanju načina na koji umetnice reaguju na nagle, ponekad katastrofalne promene. Njegovi dokumentarci su se pozabavili burnim razvojem umetničke scene u Kini  (Nadolazeći talas, 2008), kao i posledicama uragana Katarina na živote umetnika u Nju Orleansu (Grad sećanja, 2014).

Beogradskoj publici će se  predstaviti dva njegova dugometražna dokumentarna filma:

    Biseri na dnu okeana (Pearls on the Ocean Floor ,2010, trajanje: 77 minuta)

    Reč F (The F Word , 2015, trajanje: 95minuta)

Filmovi će biti prikazani bez srpskog titla.

Posle svakog od filmova biće moguće postavljati pitanja autoru

//Sinopsis //Biseri na dnu okeana

Biseri na dnu okeana istražuje život i dela iranskih umetnica koje žive i stvaraju unutar i izvan Islamske republike. Ova nepokolebljiva i britka studija sadrži intervjue umetničkih heroina poput Širin Nešat, Šadi Ghadirian, Parastou Forouhar i drugih, a zahvata  značajan i nesiguran trenutak u istoriji Irana. Govoreći graciozno i iskreno, ove hrabre žene izražavaju ono što se retko vida u zapadnjačkim medijima: jedinstvene, individualne perspektive povodom pitanja identiteta, roda, i uloge koju umetnost igra u ponovnom promišljanju tradicionalnih stereotipa koji se često vezuju za žene u Iranu.

//Sinopsis //Reč F

Reč F istražuje radikalni feministički performans “četvrtog talasa” kroz intervjue sa novom generacijom feministkinja-umetnica koje koriste svoje telo kao medijum. Pošto je žensko telo i dalje politizovano i nadzirano, i pošto one zadiru u plodno tlo ženske seksualnosti, samoobjektifikacije i forme ženstvenosti kao mesta otpora, mnoge ostaju marginalizovene u svetu mejnstrim umetnosti. Lea Šrager, umetnica iz Bruklina, najpoznatija po svojoj performativnoj praksi, Nage terapije, kaže: “Čim unesete malo seksipila ili seksualnosti u umetničko delo, ono odjednom postaje sporno”. Dok neke od umetnica Četvrtog  talasa,  poput Ane Hirš i Kejt Durbin, analiziraju reprezentacije ženskog identiteta putem digitalnih medija, druge,  kao što je radikalni, transnacionalni, feministicki artkolektiv Go! Push Pops istražuju seksualnost i rod u pop kulturi u digitalnom dobu. Kao što je to feministkinja Kristen Sole sročila, umetnice “četvrtog talasa”, za razliku od svojih prethodnica,“ne boje se da budu “ženskaste” (niti) da budu hiper-ženstvene, niti da nose mini suknju, da se samoobjektiviziraju”, a sve u svrhu izazivanja patrijarhalne opresije i seksističkih ideala.

//Biografija // Robert Adanto

Robert Adanto je rođen u Los Anđelesu, a trenutno živi i radi u Majamiju. Obrazovao se iz oblasti glume i dokumentarnog filma, a završio je master studije iz glume u Umetničkoj školiTisch Njujorškog univerziteta. Njegovi filmovi prikazani su na više od 40 međunarodnih filmskih festivala i predstavljeni su javnosti u   Hiršhorn muzeju Smitsonian Instituta  u Vašingtonu, Muzeju lepih umetnosti u Bostonu, Nacionalnom centru za savremenu umetnost u Moskvi, Muzeju savremene fotografije u Čikagu, Hammer muzeju u Los Anđelesu, Nacionalnom muzeju Australije u Kanberi i Muzeju umetnosti u Tel Avivu, Kraljevskom muzeju Ontarija u Torontu…

Sara Rahbar, Flag No.34, God Bless America, 71x47inches, 2008, mixed media

ReFoto

Author: ReFoto