Saveti

Kako izabrati pravi objektiv – Kupio sam DSLR i šta sad?

Nikkor 12-24mm

Kupili ste novi D-SLR i spremni ste da otpočnete ozbiljnu fotografsku karijeru i fascinirate prijatelje kvalitetom vaših fotografija. Počinjete da fotogafišete sve i svašta i prve fotografije su odlične, presrećni ste. Međutim fotografije koje prave DSLR fotoaparati se često drastično razlikuje. Razlog za ponekad evidentne razlike leži u tipu objektiva koji koristite. Ovde ne govorimo nužno o razlici u kvalitetu, već o razlici u doživljaju koji će pojedina fotografija ostaviti na posmatrača.

Izaberi objektiv1

Kako bismo što bolje istražili mogućnosti koje pružaju pojedini objektivi posetili smo O’Neill Shoreditch Showdown, takmičenje u akrobatskoj vožnji skija i snowboard-a u istočnom Londonu na kome je kompanija Nikon organizovala “NIKKOR Lenses Masterclass” koji je vodio proslavljeni britanski sportski fotograf i Nikon ambasador Mark Pain.

Grupa od 24 momka predstavila nam je svoje umeće u ovoj disciplini spuštajući se niz stepenice i gelendere, preskačući telefonsku govornicu i autobusku stanicu, namenski tu postavljene kako bi upotpunile sliku urbanog Londona.

Koristili smo 3 tipa NIKKOR objektiva i to zum, širokougaone i portretne kao i najnoviji Nikon D-SLR, model D5300. Zadatak je bio da uhvatimo pokret, atmosferu i emocije ovih neustrašivih momaka. Naći se u ulozi sportskog fotografa bar na jedan dan predstavlja izazov koji bi svaki amater i zaljubljenik u fotografiju vrlo rado prihvatio. 

ZOOM objektivi – uhvati pokret

Jedan od ključnih Markovih saveta je bio da odložimo fotoaparat i provedemo desetak minuta samo posmatrajući takmičare u akciji, kako bi uočili tačan momenat kada da napravimo dobru fotografiju. Ako scenu posmatrate samo kroz tražilo može se desiti da izostavite interesantne delove kadra.

Kako biste što bolje uhvatili pokret potrebno je da fotografišete sa izvesne udaljenosti. Idealan objektiv za ovaj posao je NIKKOR DX 55-300mm koji pokriva objekte u blizini ali i one koji su udaljeni, stavljajući fokus na same takmičare. Isti efekat smo postigli i sa NIKKOR DX 18-300mm stavljajući akciju i naše takmičare u prvi plan.

Nikkor 70-300

Nikkor 18-300

Objektivi sa velikim zumom su nam omogućili da uslikamo akciju od koje zastaje dah i ovekovečimo pokrete mladih akrobata i sve to sa sigurne udaljenosti. Kako je padalo veče tako su porasle potrebe da koristimo veće ISO vrednosti pa je u ovim momentima do izražaja došao i najnoviji Nikon D5300 koji je dao odlicče rezultate i pri veoma visokim ISO vrednostima.

Širokougaoni objektivi – prenesite atmosferu

U želji da napravimo profesionalne pejzažne fotografije čitavog događaja, a u trenutku kada je dan lagano prelazio u noć prešli smo na širokougaone objektive. Jedan od saveta koji nam je dao Mark Pain je upravo bio da pejzaž fotografišemo pri kraju dana, u mometima kada je svetlo mnogo dramatičnije. Za tu namenu koristili smo dobro poznate NIKKOR DX 10-24mm, NIKKOR DX 12-24mm, kao i atraktivni NIKKOR 10.5mm f2.8, koji su fantastično preneli atmosferu sa ovog događaja.

Nikkor 10,5mm Fisheye

U uslovima slabog osvetlenja stativ je svakako poželjan ali u našem slučaju je najnoviji Nikon D5300 pokazao svoju punu snagu pri veoma visokim ISO vrednostima.

Nikon D5300

Portretni objektivi

Kako je noć polako padala na red su došli objektivi koji u takvim uslovima prave savršene fotografije. Objektiv NIKKOR DX 35mm f1.8 pruža veliki otvor blende i samim tim omogućava da takmičari budu u prvom planu u odnosu na okruženje. Ukoliko želite da budete kreativni i želite dobre noćne fotografije pored pomenutog objektiva takođe kao odličan izbor za ovu priliku se pokazao i NIKKOR 50mm f/1.8G. Jedina dilema koju smo ovde mogli da imamo je da li želimo da naše takmičare fotografišemo uz pozdinsko okruženje ili da ih izolujemo? Za slučaj kada smo želeli da izolujemo takmičare koristili smo NIKKOR 50mm f/1.8G, a za prikaz uz pozadinsko okruženje NIKKOR DX 35mm f1.8 kako bi kadar bio širi.

Nikkor 35mm

Fotografije prenose emocije, a raznovrsna foto-oprema nam omogućava da se što bolje izrazimo i sopstveni doživljaj prenesemo na fotografiju baš onako kako smo zamislili. Kroz ovaj kratak kurs fotografije namenjen pre svega amaterima i početnicima uvideli smo kako jedan ista scena može biti drugačije predstavljena u zavisnoti od objektiva koji se koristi. U datom trenutku, sa pravim objektivom i uz malo vežbanja čak i amateri mogu zakoračiti u svet profesionalne fotografije.

pobednici

Author: Marija Vukadinović