Zanimljivosti

Kodak reklame na posterima od 1888. do 1940.

Moderna žena

Sa širenjem Kodak imperije, ’’Kodakova devojka’’ je ubrzo osvojila Evropu i druge delove sveta. Početkom prve decenije XX veka njen imidž kao i dizajn postera i drugog reklamnog materijala počinje da se menja. Dizajn je daleko slobodniji i originalniji, a kod crteža ili slika kolorit je intezivniji. Većina postera ili reklama u časopisim ima prepoznatljiv Art deko (Art deco) okvir.  Osim što dobija haljinu sa plavo-belim prugama, ’’Kodakova devojka’’ više nije vezana za dom i porodicu. Za vreme o kojem je reč predstavljena je kao žena koja izgledom i stvarima koje je zanimaju odgovara modernom dobu. Ona je slobodna, avanturističkog duha, istražuje svet i fotografiše luke, gradove, grupe mladih ljudi obučenih u kupaće kostime po poslednjoj modi, decu kako se kupaju ili svoje neke druge trenutke na selu, planini, šumi negde u Francuskoj, Španiji, Engleskoj.

Kodak Poster

Pojava velikog broja ovakvih postera i reklama na kojima dominiraju morski ili pak planinski predeo i različite aktivnosti vezane za odmor, odgovara modnim i kulturnim trendovima zapadnog društva u periodu između dva svetska rata. Njihova pojava se takođe može povezati i sa novim modelom Kodakovog Brauni fotoapata koji je jednostavno nazvan ’’Lepi Brauni’’(’’Beau Brownie’’). Izbačen na tržište 1930. godine ’’Lepi Brauni’’se proizvodio svega tri godine. Malih dimenzija, bio je namenjen isključivo damama, a u prilog tome svedoči Art deko (Art deco) geometrijski dizajn. Kao takav bio je pristupačan u nekoliko kombinacija boja: svetlo i tamno plavoj, svetlo i tamno zelenoj, braon i tamno žutoj, svetlo i tamno roze.

Kodak World Traveler

Jelena Matić

Author: Jelena Matić