Zanimljivosti

Kodak reklame na posterima od 1888. do 1940.

Dajte deci Kodak

Prvi model Kodakovog Boks Brauni fotoaparata nije bio namenjenjen samo ženama i amaterima.  Potencijalni kupci bila su i deca. Tokom prve decenije periodično su počele da se pojavljuju i reklame na kojima je detetu ili deci dodeljena glavana uloga. Crno-bele ili polutnoske fotografije prikazuju decu dok fotografišu svoju braću, sestre, roditelje i drugare. Deca više nisu bila samo modeli, već mali fotografi koji sami stvaraju svoje uspomene. Jednostavno, zabava za roditelje postala je i njihova. Ove fotografije su uglavnom bile propraćene sloganom ’’Dajte Deci Kodak’’ . Kako bi zagolicali dečiju radoznalost, na nekim reklamama, brošurama i oglasima se se pojavljivali i crteži vilenjaka ili nekog drugog motiva. No to nije bilo sve. ’’Kodak Istmen Kompanija’’ je oformila Brauni klub u kojem su članovi bila deca. Članarina je bila potpuno besplatna, a klub je organizovao i dečija takmičenja za najbolju fotografiju. Godine 1929. kada je obeležavala pola veka svog postojanja, ova kompanija je otišla još dalje. U čast malog jubileja obradovala je pola miliona američke dece jedinstvenim poklonom- fotoaparatom.

let-the-children-kodak-advertisement-1909

brownie gift box

Kodak in the Home

Posle Drugog svetskog rata popularnost ’’Kodakove devojke’’ polako bočinje da bledi. Šarm, upečatljivi slogani, kvalitetna umetnička i fotografska produkcija i dizajn koju su posedovale reklame iz prve polovine XX veka je od kraja pete decenije je potpuno nestala. A umesto plavo bele lepršave haljine, ženski modeli su se prikazivali krajnje jednostavno i dosadno, uglavnom u kupaćim kostimima, izveštačenog osmeha sa fotoaparatima ili novim tipovima filmova u rukama.

http://www.kodakgirl.com/kodakgirlsframe.htm

http://www.vintag.es/2012/01/look-at-photos-from-kodaks-glory-days.html

 

Jelena Matić

Author: Jelena Matić