Saveti

Mala internet škola – pakovanje fotografske opreme prvi deo

Sa pokretanjem novog sajta,počeli smo i sa novim rubrikama. U želji da osvežimo sadržaj hteli smo da vam približimo svet iz ugla fotografa na setu.

Mala internet škola će se pozabaviti iskustvima fotografa, kako naših iz redakcije, tako i fotografa čija iskustva verujemo da bi vam se dopala.

Na primerima i ilustracijama pokazaćemo vam šta je najčešća greška koju mnogi prave,kako pripremiti opremu,trikove kojima možete da se poslužite i da vašu fotogafiju dignete na novi nivo.

Prva tema kojom želimo da se pozabavimo je kako spakovati fotografsku torbu,odnosno šta poneti.

Desilo se mnogima; i amaterima i profesionalnim fotografima da zaborave blic,kartice,punjač. Ne prebace sa memorijskih kartica fotografije sa predhodnog snimanja. Dešavaju se sitnice koje mogu da ugroze čitav proces fotografisanja. Nimalo nije prijatno kad se nađeš na snimanju a fotoaparat otkaže na ovaj ili onaj način.

Prvo na našem spisku su :

  • Baterije

AUDCN021

Neophodne su za rad blica i fotoaparata,baterije i punjač za njih su najvažniji deo svakog fotografisanja ; ako izuzmemo naravno fotoaparat.

Rutinma je dobra tako da se treba navići na to da baterije punimo veče pre fotografisanja.Ukoliko je zakazano više snimanja isti dan tada treba tokom snimanja naizmenično puniti baterije.  Uvek treba nositi rezervnu bateriju jer često ona može biti spas.

  • Kartice

cf-vs-sd_128gb_web320

Pošto smo na prvo mesto stavili baterije,na drugo mesto moraju biti kartice.

Često se desi da u žurbi zaboravimo da prebacimo fotografije od predhodnog dana i kad želimo da započnemo sa fotografisanjem vidimo ono poznato “CARD FULL”. Rešenja dobrog nema; ili obrišete neke fotografije,ili obrišete sve fotografije,ili trčite kući po karticu.

Zato je rezervna kartica i poželjno torbica sa istim nešto što uvek treba da ima mesto u vašoj torbi.

  • Objektivi

NIKKOR-LENSES

Objektivi. Ima ih raznih. Široki,”normalci”, teleobjektivi, tilt-shift, makro, konverteri … Pregršt mogućnosti i opcija. Ono što prvo treba da znamo kada organizujemo fotografisanje jeste šta fotografišemo i kako možemo dobiti pravi rezultat. Primera radi da li fotografišemo portret, ili možda nakit. Za fotografisanje sitnih detalja naravno uvek ćemo upotrebiti makro objektiv. Širokougaoni u prilikama gde želimo da naglasimo prostor. Teleobjektiv kada baš i ne možemo da priđemo subjektu ili objektu.

Naravno postoje i druge upotrebe za sve objektive, tu najviše treba da vas vodi sopstvena mašta i kreativnost i da vi odaberete koje ćete sve objektive poneti sa vama u torbi.

  • Blic

image002

Neophodan za fotografisanja noću i mračnim prostorijama. Odličan saputnik na snimanjima kada želimo da uhvatimo i modela i maestrala zalazak sunca. Možete ga koristiti sa gelovima u boji, ili u kombinaciji sa drugim blicevima i rasvetom. Blic ima pregršt mogućnosti i zato je neophodan da uvek bude sa vama.

  • Oprema za čišćenje i filteri

hama-set-za-ciscenje-optike-5-u-1

Sredstva za čišćenje objektiva i senzora su uvek neopodna,pogotovo kad se fotografiše na terenu ili kada postoji mogućnost da prašina zaprlja senzor aparata. Takodje zaštitni filteri i li polarizacioni i filteri u boji pružaju zaštitu sočivu objektiva ali i pomažu u poboljšanju kvaliteta slike.

  • Tripod,zilber

7 in 1 Reflector_1

Ove dve stvari zapravo neće ići u vašu fotografsku torbu ali su svakako vrlo korisne.  Zilber često može da odmeni reflektor i blic ukoliko se mudro iskoristi. Različito kombinovanje srtanica zilbera može dati zanimljive efekte. Tripod osim što pruža stabilizaciju fotoaparata takođe odličan je i za fotografisanja kada nam je potrebna duga ekspozicija ili fotogafisanje noću. Mogućnosti su bezbrojne.

  • Još mnogo stvari možemo dodati na spisak ali kao poslednju stvar koju smatramo da svaki fotograf treba da ima jeste – rezervno telo fotoaparata.  Možda nije toliko neophodno, ali ukoliko ste fotograf predan svojem radu našli ste se u situaciji gde bi vam sigurno značilo da imate još jedan fotoaparat pri ruci. Nekad fotografisanje iz drugačijeg ugla, nekad sa blicem ili kad nismo u mogućnosti da menjamo objektive često ; rezervno telo fotoaparata može vam pomoći u mnogo čemu.