Fotografi

Michael Wolf – zgusnuti pogled na grad

Michael Wolf

Michael Wolf

Nemački fotograf Mihael Volf (Michael Wolf) usmerio je fokus svog rada na život u megapolisima, na njihovu arhitekturu i kulturu života. U jednom takvom živi i radi – Hongkongu.

Rođen je u Minhenu (Nemačka), odrastao je Kanadi, Evropi i SAD. Studirao je na UC Berkley i Folkwang školi u Essenu (Nemačka) pod mentorstvom čuvenog Otto Steinerta. Preselio se u Hongkong 1994. gde je u narednih osam godina radio kao fotograf za magazin Stern. Od 2001. godine posvećen je ličnim projektima od kojih su mnogi kao knjige kojih je, do sada, izdao čak 13.

Michael Wolf

Izlagao je širom sveta uključujući Bijenale arhitekture u Veneciji, u Aperture galeriji u Njujorku, u Muzeju za savremenu fotografiju u Čikagu i mnogim drugim galerijama i muzejima. Njegovi radovi deo su stalne kolekcije Metropolitan muzeja umetnosti u Njujorku, Bruklinskog muzeja, Folkwang muzeja u Essenu…
Dva puta osvojio prvu nagradu na konkursu World Press Photo (2005. i 2010.).

Teme i pristupi u radu Michaela Wolfa

Hongkong kao mesto življenja postao je i večna tema Michaela Wolfa čije precizne, vrlo slične fotografije prikazuju stvarnost života u velikim gradovima gde se sve stapa u jedan te isti uzorak. Bilo da su u pitanju krupni kadrovi nebodera bez prikaza neba, horizontale, okoline… koji se stapaju u jedan nivo apstrakcije ili serija detalja fabričkih postrojenja, pa odbačenih stolica, ljudi u metrou tokom najveće gužve… u svemu pronalazi simboliku savremenog doba, međuljudskih odnosa, odnosa čoveka prema okolini, otuđenosti, identitetu. Naizgled beznačajni detalji, ovako multiplicirani dobijaju snagu i važnost i pretvaraju se u svojevrsni eho modernog sveta u kom čovek (pojedinac) ima značaj samo kao deo sistema.

Michael Wolf

I upravo taj sistem, ili bolje reći sistematičnost gledanja i prikazivanja osnova su rada Michaela Wolfa čiji su evidentni formalizam i hladan, objektivan pristup direktno uslovljeni Dizeldorfskom školom i njenim tutorima Berndom i Hillom Becher.  Michael Wolf svojim radom pridružuje se vizuelnom izrazu Andreasa Gurskog i Thomasa Strutha jer dele zajedničku želju za dokumentovanjem sveta oko sebe ali oslobođen potrebe za lirskom dramom klasičnog dokumentarizma.

Brojne serije fotografija objedinjene pod naslovima Hongkong; Život u gradu; Priča o lutkama; Pogled na ulicu… deluju poput pažljivo vođenog istraživanja ponašanja i stanja savremenog čoveka koji, poput beskonačnog niza osvetljenih oblakodera, transformišu se u puku apstrakciju, znak, obeležje modernog doba koje, čini se, nije pravljeno po meri čoveka.