Zanimljivosti

Pre i posle – Esther Honig

Esther Honig, dvadesetčetvorogodišnja freelance novinarka, svojim projektom Before & After (Pre i posle) ispituje i stavlja na test čuvenu izreku ”Lepota je u oku posmatrača”, ali isto tako pokazuje koliko se digitalnom manipulacijom postavljaju novi standardi lepote i koliko su zapravo ti standardi, na globalnom nivou, neujednačeni.

Preko freelance platformi poput Fiverr-a, Esther je svoju neobrađenu fotografiju poslala Photoshop entuzijastima u preko 25 zemalja širom sveta. Za cenu od 5 do 30 dolara po fotografiji, svima je zadala isti jednostavan zadatak, tj. da je učine lepom. Naravno nadajući se da će svaki od dizajnera i fotografa u svoju obradu ubaciti kako svoj kako lični pogled na lepotu tako i pogled i uticaje kulture i sredine kojoj pripada. To se upravo i dogodilo, a rezultati su zapanjujući.

Originalana fotografija

Originalana fotografija

Većina obrađenih fotografija je naravno bila sa čistom, ”upeglanom” kožom, neki su dodavali različite frizure ili odevne predmete, šminku, nakit a česta su bila i blaga toniranja Estherine kože.

Kako sama kaže, Photoshop je postao simbol nedostižnih standarda današnjeg društva, ali to koliko se shvatanje lepote menja  do oka posmatrača ali i kulture, nije mogla ni da predpostavi. Kada se ti lokalni standardi uporede međusobno, shvatimo da je idalnu lepotu zapravo još teže postići pa čak i Photoshopom.