Foto-škola

REFOTO ŠKOLA ANALOGNE FOTOGRAFIJE

Iako je pojava ozbiljnih digitalnih fotoaparata pretila da stavi tačku na postojanje i upotrebnu vrednost klasičnog načina fotografisanja to se nije desilo. Digitalne video kamere (koje su danas smenili fotoaparati sposobni da snimaju, do pre neku godinu nezamislivo kvalitetan, video materijal) doslovno su izbrisale postojanje amaterskog bavljenja filmom snimljenog na celuloidnoj traci. Isto se dogodilo i u oblasti reprofotografije kada su stoni skeneri potpuno ugasili ovu oblast štamparske industrije. Na sreću jednog dela fotogafske populacije (čija brojnost konstantno raste) ovo se nije dogodilo s fotografijom jer nakon desetak godina imamo ponovno aktiviranje fabrika foto-materijala tako da je ponovo moguće kupiti filmove, papir i odgovarajuću hemiju.

001

Upravo zato i mi smo rešili da pokrenemo školu analogne fotogafiije zasnovanu na identičnim principima Refoto škole fotografije.  Škola će trajati četiri vikenda ali će princip i redosled rada biti skoro identični: snimanje mrtvih priroda, snimanje modela i foto-safari uz korišćenje dnevnog svetla, kontinualnih veštačkih izvora svetla (LED i HMI reflektori) i bleskavih izvora svetla oličenih u Profoto D1, D2, B1 i B2 fleš glavama kao i ProB ring fleš rasveti.

002

003

Razlika između ove dve škole je u načinu rada i rasporedu dešavanja. Polaznici će imati priliku da se upoznaju sa korišćenjem klasičnih fotoaparata i objektiva, podešavanjem neophodnih parametara snimanja, razvijanjem filmova i izradom kopija odnosno povećanja u mračnoj komori. Tokom prva dva vikenda, nakon kratkog teorijskog dela snimaćemo mrtve prirode a razlika u odnosu na standardnu školu biće u tome da će svakog drugog dana (odnosno nedeljom) polaznici biti podeljeni u dve grupe tako da će jedna grupa povećavati snimljene fotografije u mračnoj komori dok će se druga baviti snimanjem. Trećeg vikenda radićemo sa modelom uz korišćenje svih pomenutih izvora svetla dok u subotu poslednjeg, četvrtog vikenda idemo na foto-safari. Poslednji dan škole biće rezervisan za pitanja, komentare i dodelu diploma. U okviru škole pozabavićemo se i metodama eventualne digitalizacije snimljenog materijala, kako uz pomoć skenera tako i metodom digitalnog reprodukovanja snimaka sa filma. Poseban akcenat biće na izradi digitalnih negativa pomoću kojih je moguće uraditi klasične crno-bele kopije sa digitalno snimljenih fotografija.

004 005

Akcenat škole analogne fotografije jeste na crno-belom materijalu koji će polaznici sami obrađivati ali isto tako sasvim je slobodno i korišćenje kolor materijala. Ukoliko bude interesovanja moguće je deo vremena posvetiti i kros procesu odnosno “pogrešnom” razvijanju dijapozitiva u kolor negativ hemikalijama (i obrnuto) i prikazu neuobičajenih rezultata. Takođe tokom škole biće prikazane i mogućnosti takozvane solarizacije i neobičnih i pre svega neponovljivih rezultata koje daje.

006 007

Specifičnost naše škole analogne fotografije biće rad u studiju što daje apsolutno kontrolisane uslove što će svakako uticati na konstantan kvalitet rezultata prilikom razvijanja filmova i povećavanja fotografija.

Još jedna mala razlika u odnosu na standardnu (digitalno orijentisanu) školu jeste vreme rada jer će škola svakog dana trajati od 14 do 18 časova.

Polaznicima prve škole analogne fotografije biće obezbeđen radni prostor (mračna komora, oprema za razvijanje filmova i aparat za povećavanje), hemikalije i crno-beli fotopapir za izradu fotografija ali će filmove morati sami da nabave, u skladu sa fotoaparatom koji nameravaju da koriste. U slučaju nedoumice to mogu da urade i nakon prvih predavanja kada se upoznaju sa osnovama analogne fotografije. Materijal i opremu namenjenu analognoj fotografiji možete nabaviti u onlajn prodavnici http://fotokiosk.rs/. Polaznicima koji žele da pohađaju školu a nemaju svoju opremu analogni fotoaparat biće obezbeđen u saradnji sa gospodinom Radulović Milanom (Beogradska foto berza).

008 009 010 011

Plan rada

 

Prvi vikend

– teoretski uvod u fotografiju

– vrste analognih fotoaparata i objektiva

– vrste filmova i izbor formata

– snimanje mrtvih priroda uz korišćenje dnevnog svetla, reflektora i studijskih fleševa

– teorijski i praktični deo posvećen razvijanju snimljenih crno-belih filmova

– arhiviranje i čuvanje razvijenih filmova

 

Drugi vikend

– nastavak teorije fotografije sa naglaskom na analogni pristup

– uvod u laboratoriju i objašnjenje takozvanog “mokrog” postupka

– fotogram kao prva laboratorijska vežba

– izrada test trake i fino podešavanje parametara rada u laboratoriji

– izrada kontakt kopije i prvih povećanja

– analiza urađenih fotografija

 

012 013

 

Treći vikend

– predavanje o figuri

– fotografisanje modela

– razvijanje filmova

– predavanje o portretu

– nastavak rada s modelom

– teoretski i praktični deo posvećen digitalizaciji i digitalnom negativu

– izrada kopija sa digitalnih negativa

– izrada povećanja galerijskog formata (30×40 cm)

– pitanja polaznika

 

Četvrti vikend

dan 7

– odlazak na foto-safari u Ivanovo i Omoljicu. Snimanje pejzaža, arhitekture i lajf fotografija

– druženje u restoranu “Ribareva kći”

 

dan 8

– analiza snimljenih i urađenih fotografija

– dodela diploma

Author: Marija Vukadinović