Foto-škola

Refoto škola fotografije

Za nekoliko dana počinje nova Refoto škola fotografije, šesnaesta po redu. Često mi postavljaju pitanje zašto je škola koncipirina onako kako jeste jer je, po njihovom mišljenju, “lestvica podignuta veoma visoko”. Ovakva konstatacija obično nastane nakon ulaska u studio gde su postavljeni setovi rasvete. Prva je prirodno svetlo, jer kao što je to bilo nekada u starinskim studijima i kod nas imamo mesto sa takozvanim “severnim svetlom.” A takvo svetlo daje idealne uslove za snimanje portreta na primer. Ukoliko je snimanje tokom tmurnog dana dnevno svetlo menja profesionalni Profoto ProDaylight 800 Air HMI reflektor. Na drugom setu u funkciji je Creative Light fluorescentna rasveta, na trećem Jinbei LED reflektori, na četvrtom je par Profoto D1 fleševa i na petom par Profoto B2 fleševa. U zavisnosti od potrebe kao treće svetlo uz D1 dolazi ili D2 ili B2 fleš, dok je B1 fleš (koji kao i B2 fleševi radi na baterije) u slučaju potrebe glavno svetlo u mobilnom kompletu. Pored ovih standardnih imamo i Profoto Pro Ring sa Profoto Pro B2 generatorom, “spider” fluo rasvetu, par Nikon SB bliceva koje adapterima montiramo na Creative Light softboksove i pretvaramo u mini studijska svetla… U svakom slučaju u našem studiju imate priliku da vidite i probate skoro sve vrste rasvete i uz njih i skoro sve vrste modifikatora svetla: obične, snoot i Magnum “šolje” za fleševe, sve vrste kišobrana (srebrne, bele ili probojne od 100 do 160 cm), softboksove od 45×45 preko “stripe” sve do oktagona 160 cm.

Jedna od zanimljivosti koja je povod sledećem pitanju, jeste i to što je troje polaznika školu pohađalo dvaput. A pitanje je bilo da li ponavljaju školu jer nisu dovoljno naučili. Mislimo da niko ne bi plaćao dva puta nešto što nije dobro jer škola za veoma kratko vreme daje ozbiljnu osnovu, prvenstveno u praktičnom delu. Daleko od toga da mislimo da istorija fotografije nije bitna jer deo nje polaznici imaju priliku da vide u okviru četiri predavanja (uvodnog, o fotografiji uopšte, priče o figuri i priče o portretu) ali to je oblast koju svako može izučavati kod kuće. Ono što kod kuće nemaju jeste studio koji se tokom škole konstantno menja i to je glavni razlog da se polaznici vraćaju: novi setovi, drugačije scene, različiti manekeni i fotomodeli.

Tokom prvog vikenda, dok se polaznici upoznaju sa fotoaparatima i tehnikama fotografisanja, snimamo mrtve prirode na nekoliko setova uz već pomenuto prirodno svetlo ili fluo, LED i fleš rasvetu. Jedna od specifičnosti jesu i dva stola namenjena takozvanoj desktop fotografiji: jedan standardni i jedan ogromni Manfrotto Light table. Nekolicina polaznika imala je specifična pitanja vezana za snimanje onoga što je njihov posao tako da smo u tom slučaju posebnu priču prilagođavali njihovim potrebama (snimanju enterijera, hrane, igračaka, suvenira, vina…). Treba napomenuti i to da se na početku svakog dana, u posebnoj učionici, obavi analiza i projekcija snimljenih fotografija – nešto slično mini verziji škole Photoshopa.

Drugi vikend karakterišu modeli i saradnja sa modnim kreatorima. Način fotografisanja prema metodama rasvete identičan je onome što koristimo prvog vikenda. Na jednom setu je HMI reflektor, na drugom LED reflektori i na trećem fluorescentna rasveta. Ukoliko vremenske prilike to dozvoljavaju izlazimo i van studija i koristimo fleševe (Profoto B1 i B2) ili radimo sa reflektujućim površinama (poznatijim kao zilberice). U subotu trećeg vikenda idemo na mali foto-safari do sela Ivanovo i Omoljica. Poslednji dan škole rezervisan je za priču o štampanju pa tako svaki polaznik uz diplomu dobije i pet velikih fotografija odštampanih na Epson ITS štampačima.

Pre no što se prijavite pozivamo vas da nas u narednih nekoliko dana posetite (uz najavu na telefon i u periodu od 12 do 15 časova) i vidite u kakvom prostoru i sa kakvom opremom radimo.

 

ReFoto

Author: ReFoto