Foto-škola

Retuš objekta

©Vladimir Červenka, ”Divlja deponija smeća” 1997.

Uređivanje i doterivanje rekvizita

[blockquote]Budući da smo definisali rekvizit koji nam je potreban i podelili uloge u našoj fotografskoj priči, potrebno je obaviti veliko spremanje na sceni, kako bi ona bila pripremljena za snimanje[/blockquote]

Fotografu turisti ne pada na pamet da nešto ”šminka” i doteruje, uostalom, o tome vode računa drugi koji to rade u sklopu turističkog paket-aranžmana – na primer, na Trgu Svetog Marka u Veneciji, otprilike svakih pola sata radnici čistoće uklanjaju najlon kese i druge otpatke koje turisti seju svugde za sobom; u Švajcarskoj je trava lepo pokošena, a krave se nalaze uvek na pravom mestu, u Brazilu autobus vozi pravo na peščanu plažu i zaobilazi favele, tako da turista ne mora da brine da li će mu u kadar zalutati najlon kesa ili drugi ”bokluk”, otpad, smeće, nepotrebne ili suvišne stvari.
Većina fotografa usteže se i ”stidi” da interveniše u javnom prostoru i rešavanje problema ”najlon kesa” ostavlja ”za posle”, pomoću čarobnog Photoshopa, iako ručno uklanjanje kese iz kadra može da potraje nekoliko sekundi, a digitalno – u zavisnosti od veštine fotografa – pola sata i više (retuš objekta – pre fotografisanja).
Eliminisanje najlon kesa i drugog ”bokluka” iz predmetnog prostora fotografije ne bi trebalo da bude veliko opterećenje i sramota za fotografa. U trendu je povremeno spremanje okoliša od zagađenja ljudske realnosti, i ako to mogu da rade javne ličnosti pred TV kamerama iz ekoloških (tj. marketinških) razloga, onda bi ova delatnost mogla da pređe u fotografsku radnu naviku i potrebu da, u okviru brige za okolinu, očisti bar prostor u kome se sprema da radi. Fotograf koji ima veće ambicije mora da vodi strogo računa o tome šta se nalazi u predmetnom prostoru fotografije, da uoči koji rekviziti imaju funkciju i tumače neku ulogu, a koji smetaju, tj. ne treba da budu u kadru – najlon kesa u vidnom uglu objektiva tumači ulogu najlon kese i na konačnoj fotografiji!

[signoff icon=”icon-pin”]UREĐIVANJE I DOTERIVANJE SCENE podrazumeva prila­go­đavanje predmetnog prostora fotografije, rekvizita i modela za potrebe snimanja. Ovo znači da sa scene, tj. iz predmetnog prostora fotografije, morate ukloniti sve predmete koji mogu da preuzmu ulogu smetajućih elemenata, da prilagodite ili promenite šminku, frizuru, odeću ili kostim, položaj rekvizita i modela u prostoru, međusobni odnos i raspored rekvizita, odnos modela i pozadine itd. [/signoff]

Ostatak teksta i fotografije iz ovog teksta možete pogledati u ReFoto broj 93

<!–more–>