Saveti

Porodični portret

Robert Simpson

Svi smo bili ”žrtve” lošeg porodičnog portreta koji i dalje ponosno i na istaknutom mestu stoji u kući. Imajući u vidu važnost ovih slika, krajnji rezultat trebalo bi da vam se dopada.

Od trenutka kada je počela masovna upotreba fotografije, jedan od važnih motiva svakako jeste porodica. Iako se tema u osnovi nije promenila, pojavili su se novi stilovi porodi­čnog fotografisanja, a otvoren je i veliki prostor za eksperimentisanje.
”Nikon” je angažovao Roberta Simpsona, stručnjaka u oblasti porodične fotografije, kako bi utvrdili koji su trenutno najpopularniji trendovi porodične fotografije – od snimaka slavnih ličnosti na ”crvenom tepihu” i fotografija inspirisanih časopisima, do tradicionalnih studijskih i reportažnih fotografija. Kako bi vas poštedeo agonije lošeg porodičnog portreta­ koji bi godinama stajao na zidu, Robert je dao i koristan savet o tome kako osmisliti i snimiti lepu porodičnu fotografiju D-SLR fotoaparatom Nikon D3200.

Porodica na crvenom tepihu'Justin Bieber: Never Say Never' Premiere - Los Angeles

Stil ”porodice na crvenom tepihu” razvio se zato što je sve više slavnih porodica, kao što su Bekamovi ili Vil Smit i njegova deca, koji posećuju važne događaje, kako bi preko fotografija prikazali jedinstvo porodice.

Elementi uspešnih portreta s ”crvenog tepiha­” mogu se primeniti, na primer, na porodice koje dolaze na venčanje, krštenje ili rođenda­nske zabave. Ovaj stil fotografisanja lako se postiže, a evo i kako.
Fotografišite u odnosu na mirnu ili skoro neutralnu pozadinu, tako da porodica bude u centru pažnje.
Zajednički stil oblačenja, bilo elegantni ili ležerni, kao i fizički kontakt, kao što su ruke obavijene oko tela ili na ramenima, pomažu da se kompozicija ujedini i učini jedinstvenom.
Upotrebite ”Nikonov” D3200 ugrađeni blic da biste fotografiji dodali svetlo i neprimetno uklonili senke ispod očiju.
Ohrabrite svakog člana porodice da ostvari komunikaciju s vama i fotoaparatom. Topao i razdragan osmeh uvek pomaže da ove fotografije izgledaju prirodno i živo.

Velika porodica

Large Family

Čak i ako svi živite u istom gradu, može biti teško sakupiti celu porodicu, pa je stoga odlična prilika da, kada u tome uspete, taj trenutak i zabeležite. To je, međutim, lakše reći nego uraditi­. Zamislili smo sliku porodice koja izgleda prirodno, ali u realnosti ona izgleda formalno i loše je postavljena, na primer, brat i sestra žmirkaju na direktnom sunčevom svetlu.

Postoje neki ključni principi čijom primenom možete postići odlične rezultate.
Pokušajte da izbegnete kompoziciju fudbalskog
tima – upotrebite stolice, klupe, hoklice i stepenike da biste ostvarili različite poze, uglove tela i razmak između članova porodice, postižući tako zanimljivost fotografije.
Ako rekviziti nisu dostupni, pokušajte da namestite svoju grupu u oblik trougla po visini­ – bilo od najvišeg ili najnižeg člana u sredini. One koji stoje na spoljašnjoj strani postavite malo bliže fotoaparatu od onih koji se nalaze u centru.
Prilikom fotografisanja na otvorenom, po sunčanom danu, pokušajte da kadrirate vašu grupu u senci, a ne na direktnom sunčevom svetlu, jer će to rezultirati grubim senkama i čudnim izrazima lica koja žmure.
Ako cela grupa može da vidi fotoaparat, onda lica svih osoba treba jasno da se vide na fotografiji. Zato je preporučljivo da se pre snimanja pažljivo pregleda postavka cele grupe, kako biste proverili da li to važi i u vašem slučaju.
Idealno bi bilo da postavite fotoaparat na stativ koji će pomoći da sve fotografije budu lepo kadrirane, a vi se možete skoncentrisati na snimanje izraza lica. Ako i vi želite da budete na fotografiji, fotoaparatom Nikon D3200 može i daljinski da se upravlja preko Android uređaja.
Britanski kraljevski fotograf, Patrik Ličfild (Patrick Lichfield), imao je odličan trik koji je upotrebio tokom venčanja princa i princeze od Velsa. Držao je pištaljku u džepu i kada bi dunuo u nju, uspevao bi da snimi iznenađene izraze lica gostiju na velikim grupnim portretima, nakon kojih je sledio smeh.

Reportaža

Scanpix Bildhuset - People

Reportažno fotografisanje nikada nije bilo popularnije nego što je danas. S obzirom na to da su fotoaparati kakav je Nikon D3200 lagani­ i kompaktni, veća je verovatnoća da ćete ga imati uz sebe i snimiti svakodnevne trenutke.
Saveti za kreiranje reportažnih snimaka:
Da biste uspeli da snimite sve važne trenutke, kada izlazite, uvek fotoaparat nosite sa sobom, a kod kuće neka vam bude na dohvat ruke. S vremenom, što više koristite fotoaparat snimajući porodicu, time njeni članovi bivaju sve manje svesni da ih fotografišete.
Iskoristite prednost različitih situacija – odmo­ri i ekskurzije često donose zabavu i spontanost i pružaju mnoge mogućnosti za snimanje odličnih fotografija.
Ako ne želite da vaša porodica bude svesna snimanja, tihi režim na Nikon D3200 fotoaparatu može da bude veoma koristan. Ovaj režim podešava i zvučni signal fotoaparata na ”isključeno”, što je važno ukoliko pokušavate da na diskretniji način fotografišete svoju porodicu.
Pri ruci uvek treba da imate napunjenu reze­r­vnu bateriju i memorijsku karticu.
Pokušajte da menjate poziciju fotoaparata. Snimci u nivou očiju, na nivou struka (klečeći), ležeći na zemlji i fotografisanje s izdignutog polo­žaja pružaju različiti izgled, osećaj, perspekti­vu i dinamiku na fotografijama.

Porodične fotografije slavnih za časopise

Slike slavnih ličnosti ”kod kuće”, koje se često pojavljuju u časopisima o stilu života, prikazuju nameštene scene porodične intime. Ove fotografije imaju jedinstveni stil. Na jednoj strani fotografije deluju opušteno, ležerno, a izrazi lica živo. Slavne ličnosti jasno komuniciraju s objekti­vom i fotografom i samim tim uključuju i čitaoca, uvlačeći ga u njihov svet – makar i nakratko. Na drugoj strani, ove fotografije ležernog izgleda maskiraju ono što je često pažlji­vo stilizovana i režirana produkcija. Ukoliko želite da napravite snimak u stilu časopisa, evo nekoliko saveta:
Predložite poze koje povezuju porodicu, čime se kreiraju kompletna forma i oblik, na primer, deca i roditelji zajedno u grupi dok leže ispruženi na krevetu ili plaži.
Slavne ličnosti uglavnom nose garderobu koja se stapa s okruženjem ili predstavlja hrabri stav kao suprotnost u odnosu na lokaciju po izgledu i boji, stoga ohrabrite porodicu da to isto učini.
Pokušajte da ostvarite što veću distancu između objekta i pozadine za što dinamičniji osećaj na snimku.
Izaberite pravi nameštaj i razmeštaj u sobi – razmeštaji i stil kao u časopisu fotografijama dodaju ”aromu”, ali ne odvlače pažnju.
Upotrebite rekvizite da biste kreirali zanimljivu pozu. Blago nagnut fotoaparat s pogledom nadole i prema porodici može da pomogne u kreiranju dobrih rezultata, jer fotografije osoba u sedećem položaju uglavnom daju dobre rezultate. Mekane duboke sofe nisu najbolje rešenje jer podstiču onoga ko sedi da utone i povije se unazad od fotoaparata, umesto da komunicira s objektivom.

Studijski snimci

Tokom proteklih decenija postali smo, kao društvo, mnogo opušteniji, a to se odslikava i u našem ogromnom apetitu za porodi­čnim fotografijama punim života i osobenosti. Za takve fotografije uglavnom se radi koreografija, ali na svakom setu teži se razvijanju spontanosti i slobodnijeg kretanja nego što je to bilo kod tradicionalnih, statičnih studijskih poza. Krajnji rezultat jeste prirodniji i zabavniji. Uglavnom se koristi belo obojeni pod studija i bela, dobro osvetljena pozadina, što savršen­o funkcioniše.
Finalna fotografija izgleda veoma moćno, bilo da je u boji ili crno-bela.
Tamnija odeća na beloj pozadini pruža prijatan kontrast na slikama. Svetlija odeća utapa se u belu pozadinu stavljajući naglasak na lice i izraze lica osoba koje se slikaju.
Beli pod pruža bolje osvetljenje, koje daje svež i prirodan izgled.

Ako želite da kreirate sopstvene snimke, poput studijskih, mogu vam pomoći neki od naših saveta.
Zabavite se tako što ćete biti kreativniji prilikom raspoređivanja članova porodice, istovremeno vodeći računa o obliku i kompoziciji.
Povedite živ razgovor s porodicom, kako bi počeli da se smeju i prave zanimljive izraze lica.
Odaberite mirnu ili ujednačenu pozadinu. Ako je na raspolaganju, staklena bašta je fanta­stično mesto da se napravi studio. Veliki beli čaršav ili crni somot mogu da se zakače iza objekta, s ciljem da se dobije prava pozadina i stavi naglasak na snimak vaše porodice.

Zaključak

Scanpix Bildhuset - People

Postoji puno različitih stilova porodičnih po­rtreta, tako da ne treba da se bojite eksperimenti­sanja i pronalaženja onog koji se najviše sviđa vama i vašoj porodici. Napredak u digitalnom fotografisanju još više nam olakšava i usmerava nas u pokušajima da pronađemo drugačije tehnike, a fotoaparati, kao što je Nikon D3200, sada nas vode i sami kroz postupak dobijanja pravog snimka u kome će uživati cela porodica.

Robert Simpson je cenjeni fotograf porodičnih portreta. Fotografisao je britansku kraljevsku porodicu u mnogim prilikama. Takođe, bio je angažovan za fotografisanje venčanja princa Vilijema i Kejt Midlton u Bakingemskoj palati prošle godine.
Radio je širom sveta i, između ostalih, fotografisao je ser Antonija Hopkinsa, ser Majkla Kejna, Tendi Njuton, Brajana Adamsa, ser Eltona Džona, kao i članove kraljevske porodice Bruneja.