Aktuelnosti

Varljive linije: Nikon i fotograf Maks Lajtner menjaju perspektive u Poljskoj

Ekskluzivna serija fotografija, koju je danas objavila kompanija Nikon, ilustruje putovanja nemačkog fotografa Maksa Lajtnera (Max Leitner) u Varšavu, u Poljskoj, gde je fotografisao neverovatna dela savremene arhitekture – uz neočekivan detalj.

Fotografije pokazuju mogućnosti NIKKOR širokougaonih objektiva prikazujući jedinstvene linije gradske arhitekture, ali i profesionalnog sportistu koji se bavi slobodnim trčanjem, Benija Gramsa (Benni Grams), čime se menja perspektiva i kreira optička iluzija. Na slikama se vidi Beni koji je strateški postavljen uz neke od najlepših građevina u Varšavi dok se Maks poigrava linijama građevina kako bi zbunio posmatrača i naterao ga da se zapita šta se to dešava u kadru.

Varšava je poznata po raznovrsnoj arhitekturi koja odražava dugu i živopisnu istoriju grada. Izabrane lokacije na slikama prikazuju modernu metropolu, od raznih enterijera do onih u poznatim muzejima Polin i Katinski, do snimaka na otvorenom koji prikazuju užurbanu gradsku atmosferu, mostove i nedavno renoviranu podzemnu železnicu.

Kada je upitan da prokomentariše ovaj projekat, Maks Lajtner je rekao: „Zanimljive linije su svuda oko nas i mene je oduvek fascinirala mogućnost koju fotografija nudi da se takvo okruženje raščlani na celine. Kad koristim linije savremene arhitekture da vode, a ponekad i zbune, posmatrača, mogu nešto obično i svakodnevno da predstavim na nov način. Kada kompoziciju koristite za apstrahovanje i oblikovanje tih linija, možete da učinite to da posmatrač dovede u pitanje svoju percepciju prostora. Došli smo u Varšavu da vidimo do koje mere je to moguće uraditi, a da se pritom istakne i neverovatna lepota savremene arhitekture tog grada.”

Mala žižna daljina i velika dubinska oštrina NIKKOR širokougaonih objektiva su omogućili Maksu da fotografiše uzane enterijere i ogromne građevine, a da sve vreme zadrži oštar fokus. Ovi objektivi su idealni za fotografisanje arhitekture jer mogu da prenaglase perspektivu i vodeće linije kako bi slike građevina ostavile jači utisak.

 

Maks je tokom fotografisanja koristio sledeće NIKKOR objektive:

  • AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR – Ovaj ultraširokougaoni objektiv ima funkciju za smanjenje vibracija koja senzoru i tražilu isporučuje stabilnu sliku. Optički dizajn pruža izvanrednu rezoluciju i kontrast pri različitim uslovima
  • AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED – Objektiv izuzetno širokog ugla i velike blende, napravljen za profesionalce, ima sloj nano kristala koji smanjuje duh efekat i odblesak. Pruža oštrinu u svim delovima slike koja prevazilazi oštrinu ekvivalentnih objektiva sa fiksnom žižnom daljinom
  • AF-S NIKKOR 24mm f/1.4G EDOvaj profesionalni širokougaoni objektiv izuzetne svetlosne jačine garantuje izvanredno oštre slike, čak i pri lošim uslovima osvetljenja. Njegov veliki maksimalni otvor blende nudi svetlu sliku u tražilu. Silent Wave moto omogućava brz i tih autofokus
  • AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G – Profesionalni, širokougaoni objektiv fiksne žižne daljine, sa svetlosno jakom blendom od f/1,4. Ima element asferičnog sočiva koji obezbeđuje superiornu rezoluciju i kontrast. Robustan i pouzdan; njegove optičke performanse čine ga idealnim objektivom za fotografe koji žele izdržljiv objektiv.

 

Maks je snimio seriju fotografija koristeći novi vodeći D-SLR model FX formata kompanije Nikon, model D850.

ReFoto

Author: ReFoto